Sinds Oktober 2023 is de nieuwe releasewave 2 van Dynamics 365 Business Central beschikbaar.
In deze nieuwe release heeft Microsoft een aantal mooie functionaliteiten toegevoegd.
Twee van deze nieuwe functionaliteiten willen we graag uitlichten:
Nieuwe functionaliteiten door Microsoft
1) Suggesties voor marketingteksten ontvangen met Copilot
Dynamics 365 Business Central biedt de mogelijkheid om marketingteksten te genereren met behulp van AI-technologie. De marketingteksten worden bijvoorbeeld gebruikt op een B2C of B2B webshop. De functie is ontworpen om de eindgebruiker te helpen met het schrijven van marketingteksten. Het biedt suggesties voor marketingtesten waarmee tijd en moeite worden bespaart.
Genereer marketingteksten met AI – CloudFashion
Suggesties voor marketingteksten ontvangen met Copilot | Microsoft Learn
2) Gemakkelijker tussen order-, ontvangst – en factuurdocumenten navigeren
Verkoop-, inkoop- en retourzendingen staan niet op zichzelf. Ze worden bijna altijd gevolgd door geboekte zendingen, ontvangstbewijzen, facturen en creditnota’s. Als u inzicht wilt in de documenten die samenhangen met een order, kunt u rechtstreeks vanuit de geboekte documenten snel toegang krijgen tot een order of een retour.
Gemakkelijker tussen order-, ontvangst – en factuurdocumenten navigeren | Microsoft Learn
De volledige lijst met nieuwe functionaliteiten is via onderstaande link te bekijken:
Nieuwe en geplande functies voor releasewave 2 van 2023 voor Dynamics 365 Business Central | Microsoft Learn
Nieuwe functionaliteiten door CloudFashion
De velden collectiecode, seizoenscode, merkcode zijn editable gemaakt op de artikelkaart. |
||||||||||||||||||||||||
Vanuit het verkooporderoverzicht is het nu mogelijk om in bulk loopbonnen aan te maken. |
||||||||||||||||||||||||
Bij de fashion kenmerken (kleuren, maten, etc) is het nu mogelijk om een family op te geven. Bijvoorbeeld een kleurfamilie. Dit is handig wanneer er teveel kleuren zijn gebruikt om te filteren in een B2B of B2C webshop. |
||||||||||||||||||||||||
Bij het ophalen van inkoopontvangsten in een inkoopfactuur werd de prijs uit de inkooporderregel gehanteerd. Nu wordt de prijs gehanteerd waarmee de inkoopontvangst is geboekt. |
||||||||||||||||||||||||
Microsoft heeft het mogelijk gemaakt om een uitgebreide marketingtekst bij de artikelen op te geven met behulp van Copilot. Deze kunnen nu ook op de modelkaart worden opgegeven. Op artikelniveau is het nu ook mogelijk om deze tekst meertalig in te voeren. |
||||||||||||||||||||||||
In de Fashion instellingen is een veld ‘Kenmerk sortering’ toegevoegd. Hiermee kan de sortering van de kleur- en maatgroepen worden bepaald. |
||||||||||||||||||||||||
Bij het ophalen van verkoopverzendingen in een verkoopfactuur werd het veld Size Id niet goed gevuld. Dit gaf problemen bij het printen van de maatboog in diverse rapporten. |
||||||||||||||||||||||||
Bij het ophalen van verkoopverzendingen in een verkoopfactuur werd het veld Modelregelnummer niet goed gevuld. Dit gaf problemen bij het printen van de maatboog in diverse rapporten. |
||||||||||||||||||||||||
Aan de verkooporder zijn de volgende velden toegevoegd zodat het meer duidelijkheid geeft waar een order vandaan komt: · Ordersoort: Voororder, Voorraadorder, B2C |
||||||||||||||||||||||||
Meertalige mailsjablonen. Bij het mailen van orderbevestigingen, verkoopfacturen e.d. was het niet mogelijk om de bodytekst van de e-mails in verschillende talen in te richten. Dit is nu wel mogelijk. De taalcode op de klantkaart bepaald nu ook de taal waarin de mail wordt gestuurd. |
||||||||||||||||||||||||
Vanuit Power Automate is het nu mogelijk om taakwachtrijposten te monitoren. Zodra een taakwachtrijpost uitvalt wordt er een e-mail gestuurd. |
||||||||||||||||||||||||
Het is nu mogelijk om logmomenten in te richten. Door middel van deze logmomenten zijn de verkooporders goed te monitoren. De logmomenten kunnen automatisch worden gezet naar aanleiding van een handeling in het systeem. Tevens kunnen er automatisch vervolgacties worden uitgevoerd door het systeem. Hiermee kunnen een aantal standaard handelingen volledig worden geautomatiseerd. Voorbeeld 1: Voorbeeld 2: |
||||||||||||||||||||||||
Het importeren van artikelafbeeldingen is verbeterd. Het is nu mogelijk om vanuit de artikelkaart meerdere afbeeldingen te importeren. De afbeeldingen kunnen worden gebruikt om in een webshop weer te geven. Naast de afbeeldingen binnen Business Central is het ook mogelijk om gebruik te maken van artikelafbeeldingen op bijvoorbeeld een FTP server. |
||||||||||||||||||||||||
Er is een fashion instelling ‘Toon matrix na artikelselectie’ toegevoegd waarmee bij het invoeren van een artikelnummer direct de matrix geopend kan worden. Zo is het mogelijk om op een snelle manier per kleur de maten te selecteren zonder gebruikt te maken van de ZIP Lines. |
||||||||||||||||||||||||
Op het standaard rolcentrum van CloudFashion zijn 2 indicatiestapels (tegels) toegevoegd met betrekking tot de verkoopretourorders: 1. Verkoopretourorders te ontvangen |
||||||||||||||||||||||||
Op het standaard rolcentrum van CloudFashion zijn 2 indicatiestapels (tegels) toegevoegd met betrekking tot backorders: 1. Backorders |
||||||||||||||||||||||||
Aan de modelkaart is een feitenblok toegevoegd voor een maattabel.
De maattabel wordt gesynchroniseerd naar onze B2B website en kan ook op andere webshops worden gebruikt. |
||||||||||||||||||||||||
Voor bedrijven welke met vestigingen en opslaglocaties werken is er een voorraadoverzicht per opslaglocatie toegevoegd. Per locatie/artikel/variant is de fysieke voorraad, het aantal in verkooporders en de beschikbare voorraad inzichtelijk. |
||||||||||||||||||||||||
In de Fashion instellingen is een veld ‘Backorder’ toegevoegd met de volgende opties: · Ja: wanneer een verkooporder gedeeltelijk wordt verzonden blijft het resterende deel in backorder staan. |
||||||||||||||||||||||||
Vanuit de pakbon is het nu mogelijk om deze te verzenden en te facturen volgens de instellingen van de klant. Zo kan in één keer de verkoopverzending worden geboekt, de verkoopfactuur worden geboekt en de verkoopfactuur worden gemaild. |
||||||||||||||||||||||||
Wanneer er met meerdere magazijnen wordt gewerkt en de artikelen verdeeld liggen over meerdere magazijnen is het mogelijk om vanuit de loopbon een aanvulvoorstel te maken. |
||||||||||||||||||||||||
In de loopbon wordt niet alleen de fysieke voorraad weergegeven maar ook de beschikbare voorraad. Hierbij wordt rekening gehouden met andere openstaande verkooporders. |
||||||||||||||||||||||||
Vanuit de verkoopdocumenten (offerte, order en factuur) is het nu mogelijk om een barcodescanning scherm te openen. Na het scannen van de barcodes worden de gescande artikelen toegevoegd aan de verkooporder. |
||||||||||||||||||||||||
Artikelteksten zijn vaak nodig in meerdere talen. Om dit makkelijker te maken hebben we een werkblad toegevoegd wanneer de artikelteksten naar een sjabloon geëxporteerd kunnen worden. In Excel kunnen de vertalingen worden toegevoegd. De vertaalde artikelteksten kunnen vervolgens weer worden geïmporteerd. De vertalingen geldt voor de volgende teksten: · Artikelomschrijving |
Wilt u meer informatie over deze nieuwe functionaliteiten? Neem dan contact met ons op!