



Heeft u wel eens nagedacht hoeveel administratieve uren er zitten in het orderverwerkingsproces? En hoeveel handelingen daarbij uitgevoerd moeten worden omdat het systeem ze simpelweg afdwingt? Wat zou het betekenen als deze handelingen ook volledig geautomatiseerd kunnen worden?
CloudFashion heeft hier een module voor ontwikkeld: Logmomenten
Per ordersoort (Voororder, Voorraadorder, B2C) en per betalingswijze (Mollie, Pay, Bankoverschrijving, etc) kan het volledige proces worden ingericht. Daarbij kan worden aangegeven welke taken handmatig of volledig automatisch uitgevoerd mogen worden.
Stel we gaan ervanuit dat een B2C klant een order plaatst en deze via Mollie gelijk betaald. Je werkt met een extern magazijn en hebt daar een koppeling mee. In deze situatie kunnen de logmomenten als volgt worden ingericht:

Wanneer de order vanuit de B2C website in het systeem wordt aangemaakt wordt deze automatisch vrijgegeven. De order is al betaald dus kan gelijk door naar het externe magazijn. De loopbon wordt automatisch aangemaakt en direct verzonden naar het magazijn en op de piklijst gezet. Het externe magazijn pakt de order, de status wordt automatisch omgezet en de Track & Trace code wordt geüpdatet. De verkoopverzending wordt automatisch geboekt en de pakbon inclusief Track & Trace URL wordt automatisch naar de klant verstuurd. Als laatste stap wordt de verkoopfactuur automatisch geboekt en gemaild naar de klant. In dit voorbeeld zijn er dus geen handelingen in het ERP systeem nodig om het orderproces te voltooien!




Wanneer het bijvoorbeeld om een Pre-order gaat dan wil je niet dat het proces volledig automatisch verloopt. Bij een pre-order stuur je meestal een vooruitbetalingsfactuur en pas na betaling wordt de order vrijgegeven. In de logmomenten module kan je per stap aangeven of dit handmatig of geautomatiseerd uitgevoerd moet worden.
Kortom: met de logmomenten module van CloudFashion kunt u de orderverwerking nog efficiënter maken. Verminder het aantal handelingen in het systeem. Bespaar tijd doordat de taken direct uitgevoerd worden wanneer dat mogelijk is. Dit komt de klanttevredenheid alleen maar ten goede en u zult door de snelle en correcte afhandeling concurrentievoordeel behalen.